Nu aveți încă un cont? Crează nou

Setări

Audit software: La ce să vă așteptați și de ce nu este un motiv de îngrijorare

  • Legalitate

3. 12. 2019

Cu licențele noastre software puteți rămâne calm, chiar dacă auditorii bat la ușa companiei dvs. Citiți răspunsurile noastre, la cele mai arzătoare întrebări pe care le-ați putea avea, și aflați mai multe despre acest proces și la ce vă puteți aștepta.

În ce condiții poate avea loc un audit pentru licențe software în compania mea? 

Practic, există doar două situații care pot conduce la un audit de licență software în compania dvs.:

  • Aveți un contract cu un producător de software (de exemplu Microsoft), care îi permite acestuia (sau altor entități autorizate legal) să execute un audit software în compania dvs.
  • Compania dvs. este suspectată, îndreptățit, de piraterie software, iar instanța a dispus un audit software care va fi executat de poliție, împreună cu un auditor certificat.

În toate celelalte cazuri, producătorul de software nu poate efectua un audit software fără acordul dumneavoastră. Acest lucru se aplică și licențelor de software utilizate anterior – chiar dacă contractul inițial, dintre primul proprietar de licență și producătorul de software, conținea obligația de a permite un audit software, legislația UE prevede că această obligație nu mai este valabilă, prin transferul drepturilor către un alt proprietar de licență.

Dacă are loc un audit în compania mea, cum pot dovedi legalitatea software-ului nostru?

Sunteți obligat să dovediți că sunteți proprietarul de drept al licențelor de software și că acestea îndeplinesc toate cerințele legale. Acest lucru se realizează prin furnizarea către auditor a documentației pe care ați primit-o la achiziționarea lor. Dacă ați cumpărat licențele de la compania noastră, aceste documente vor fi factura și un set de documente de însoțire (inclusiv numărul contractului de licență, originea software-ului, declarația primului proprietar etc.).

Vă recomandăm să cumpărați software utilizat anterior numai de la vânzători cu experiență, care garantează transferul drepturilor de utilizare. În caz contrar, vă puneți compania în pericol de a fi amendată de producătorul de software.

Ce se întâmplă dacă auditorul are întrebări suplimentare (de exemplu, despre proprietarul anterior al software-ului)?

Auditorii sunt instruiți să cunoască legislația UE, ceea ce înseamnă că nu ar trebui să pună astfel de întrebări. Din sute de audituri, care au fost efectuate în companiile clienților noștri din UE, am înregistrat doar câteva cazuri în care auditorul a solicitat documentație suplimentară.

În cazul în care întâmpinați această situație, destul de rară, nu ezitați să luați legătura cu noi și vom răspunde la toate întrebările pe care le-ar putea avea autoritatea responsabilă. În interesul primului proprietar, în mod normal, nu putem împărtăși documente care conțin informațiile lor sensibile (întrucât aceste documente sunt stocate în păstrare notarială sau similar), dar auditorului îi putem furniza toată documentația necesară.

Fiabilitate dovedită de numere

Începând cu 2016, compania noastră a livrat peste 700 000 de licențe software și nu am întâlnit nici măcar un singur caz de hotărâre negativă în cadrul unui audit software al produselor pe care le oferim, astfel încât puteți fi siguri că produsele noastre respectă toate normele de legalitate!

Produsul a fost adăugat în coș